Kyl/frys mot telefonen och annat blandat

Så har det passerat 20 år...
Ja alltså sen när de bytte kyl/frys senast i min lägenhet.
Igår kom det tre stadiga och trevliga killar och bytte ut, med lite sjå, knep o knåp.
Jag fick plocka ur allt käk.. sen plockades det gamla skåpet ur.. vi skulle undvika sabba sladdarna som löpte förbi, vi trodde att vi lyckats.
När jag efter att ha sorterat in maten i det charmiga men ack så mindre skåpet skulle kolla mina mejl upptäckte jag total avsaknad av internet .. *konstpaus* tänkte jag ringer kompis och kollar om hans lina är lika pigg som min. Telefon död... *ny konstpaus* hmmmm *polett trillar ner* Trasig sladd i köket??


Jag går ut i köket och kollar...
För att travestera KSMB ..."Jag stoppar ett finger under tapeten och vad finner jag där...." En trasig ledning.. (inte en slemmig torsk i en brödrost) .. Så det var bara att uppskatta läget, göra bedömning av material-behov, åka och handla hem. Hem-kommen tog det tio minuter att ordna så var blodomloppet igång igen.. eeeh jag menar linan uppe, tur jag inte har tummen mitt i handen.





Jag har flera gånger pratat med vänner, bekanta och även skrivit kritiskt om vad jag anser om vårt EU-medlemskap.

Nu lite saklig information till varför jag är kritisk:

• 27 miljarder kronor väntas Sverige betala

i EU-avgift i år. Det kan jämföras med Sveriges

statsbudget på 870 miljarder kronor.


•Sverige får i år tillbaka 12 miljarder kronor i olika former av

bidrag från EU.


•Nästa år väntas Sveriges EU-avgift höjas till 28 miljarder kronor.


Källa: Metro (2005-12-07), EU-Upplysningen och www.Regeringen.se

Vi förlorar alltså 15 Miljarder kronor varje år i rena avgifter. Samtidigt drabbas vi av upprepade nerskärningar. Har någon räknat på hur dessa pengar skulle kunna komma oss tillgodo innan de förskingras i Italien eller används till att köpa företag att flytta jobben från sverige till låglöne länder I europa?

Vi har flera exempel..  Här har vi ett solklart fall: Continental från Gislaved till låglöne länder, sen har de mage att kalla sina däck Gislaved.. vet hut. Skulle du göra så mot ett företag.. köpa upp det med deras egna pengar kallas det för skalbolags affär.. vad ska man kalla EU då?


Vet massor med barn med särskilda behov som nekas hjälp pga bristande medel i skolorna..
*pekar mot bryssel*


Brist på poliser och utredare? *pekar mot bryssel*


NU vill de ha skydds tullar gentemot import utanför EU, kläder och skor som exempel.
Vart var de när den svenska kläd-industrin mördades med låglöne-medel?
*pekar mot bryssel*


Jag tror att var och en med öppet sinne inser att vi blivit blåsta av EU.. vi skulle med för att de behövde pengar.. inte oss.






Efterspel till Misshandeln för några månader sedan.
Utredningen för vem som klippte till mig är nerlagd, de kan inte bestämma sig för vem av två möjiga killar som gjorde det. Sak samma.  Killen de sparkade på lever iaf.
Träffade en av de misstänkta killarna häromdagen och han sa också att det var inte han och vi tog i hand på det, är inte sur på han o vill inte fälla en oskyldig för det.


Facket har protesterat mot varningen, jag har diskuterat den med en av mina chefer varpå han sa helt allvarligt att det är ingen fara, de tar aldrig tillbaka den men att jag behöver ju bara undvika upprepa en sån situation. Polisen är mycket kritisk och undrande till det tänkadet på företaget.
Med andra ord.. skulle chefens barn råka ut för liknande situation ska jag alltså vända ryggen till så har han lovat stödja mig fullt ut... vem tror ett ögonblick på det?

Tillägg.. När jag nu kom ihåg det med..
Dessutom frågade denne chef mig på telefon när jag mådde som sämst, och frågade hur jag skull söka vård för sömn problem och minnesbilder, ifall jag var fast eller timanställd.. så hade jag varit timanställd hade han alltså sparkat mig säkert.


Så nu vet du iaf hur det gått.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0