Bensinbolag o deras reklam om sänkta priser.

Jaha jaaaaaaa va glad jag blir .. det står "Sänkt Bensinpris" vid flera mackar i stan...

Hmmm vänta ett tag... det kostar 11:15 litern för 95-oktanig bensin... för någon vecka sen var det 10:59 kronor per liter...  Nu är det något som inte stämmer här....

Alltså.. jag har lärt mig att ett sänkt pris innebär ett pris som är LÄGRE än ett tidigare pris?

Annars blir det ju som en mattaffär vi har här i stan.. han har nog aldrig haft vanliga priser för det har stått REA i fönstren de senaste åren jag kört förbi med bussen...

 

Så jag tycker det borde finnas ett vitesbelopp gentemot dessa profitörer som ljuger oss rätt upp i synen.. de har alltid en ursäkt för att HÖJA priser men ack va jobbigt att sänka...

Ska de säga "sänkt bensinpris" tycker jag iaf att de ska tvingas att hänvisa till vad de jämför med och så fort de höjer.. BORT med alla flaggor o reklam.. för då är det "HÖJT bensinpris" minnsann...

o hör sen...


Kommentarer
Postat av: LXO

Var tankar man för 11:15??? Det är ju bara 68 öre billgare än min mack...
Profit på bensin? Ja. 10 öre ca. per såld liter går till macken...
/LXO

2005-07-22 @ 01:00:08
URL: http://lxo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0