Midsommar med mera


Jaha, nu så  har det gått några dagar igen.
Vad har jag hunnit med nu då?
Jobbat massor. Firat mid..något.. sommar?
Ja just det.. så var det ja.. handlarnas julafton på sommarhalvåret.

Jag spenderade midsommar hemma.. ingen stuga o ingen annanstans...
Njöt bara av att ta det lugnt med mina barn.
Jag kände inte för att hoppa fram som en LSD-påverkad groda... hur ska man annars få de stackarna o hoppa i cirkel?
Samma lekar jul som midsommar känns lite lamt... bara granen o stången som är olika :P
Vi spelade basket ute istället.

Hade varit mysigt o gosa med nån go tjej senare på kvällen iofs.. vem vet ett annat år..

 

Lite trafik igen...
Läste i Metro om att trafikpolisen tagit fler cyklister som cyklat mot rött än bilister.
Hur vore det om cyklisterna fick lära sig mer trafikvett över huvudtaget...
När de hellre cyklar på en smal väg fast de har sin egen cykelbana intill då blir man lite fundersam på deras hjärnkapacitet eller ifall de sitter på förutnämnda..
Ena stunden ska man cykla mitt bland gående, sen snedda mitt fram en stor buss.. ut på en gata o gärna sen in mot enkelriktat med medans man trampar i en en egen värld med mp3-spelaren på max..
Är det månne miljöpartisternas Noll vision?
Noll IQ ..
Noll bilar ute på vägarna ....
Noll bilägare utom de taxi som ska köra miljöpartiets riksdagsmän till o från sina jobb...
Noll framkomlighet för vi får inga pengar att laga våra vägar.. :(


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0