Rasister kontra Afa och en rolig historia

Här i vår stad finns det gott om nötter... en del av dem har problem med armbågarna o måste sträcka ut hela armarna o visa hur högt deras löss kan hoppa...  dessa påstår sig älska sverige och bär vår vackra fana i olika perverterade former fast de gått på en importerad  -ism utan verklighetsankytning, de har noll koll på vad verkligheten egentligen är ..har valt en förljugen värld där de rättfärdigar våld, övergrepp och ren dumhet.

Andra nötter är osams med de andra nötterna så de bråkar och  tjafsar.

De eldar varandras bilar.. angriper det de tror vara varandras hem.

Svinar ner på stan med sitt klotter och sina så kallade dekaler..

Skit är skit oavsett vad du kallar det...

 

Vi har något som kallas demokrati men det kräver förståelse och förmåga att acceptera andra människor och deras åsikter utan att hata dem. Vårt land är bra mkt mer generöst än flera andra på att acceptera och tillgodose krav och behov hos dem som söker sig till oss.

I många länder, som de flytt, skulle ens en bråkdel av det vi gör för dem inte vara möjligt..

Tänk dig att kräva i Saudiarabien att få ha julskinka och nubbe på restaurang till jul?

Nääää det förbjuds enligt en religiös bok.. va smidigt.. den skrevs iofs bara för ett tusen år sen eller nåt.. o räcker det inte med den finns det en "tradition" av praxis som ger rätt att stympa, mörda och förtrycka oliktänkande... synd på något som borde ha varit en fungerande filosofi...

 

Min fundering kring ena lägret är följande som jag har även lagt upp på annat håll:

 

 

Jag har aldrig förstått förräns nu
att en rasist måste vara en unik person..
vem annars kan ha träffat varenda individ i ett folk ?
Pratat med alla o lärt känna dem..
Eftersom de vet hur de folken är ?
Så att de kan uttala sig om dem ?
Och anser sig ha rätt att hata dem?

 

 

Så till en av mina favorit historier jag fick av en vän som är kaxig, charmig och helt enkelt i mitt tycke.. rolig:

 

En anka går in på en bar å frågar bartendern: Har du bröd?
Bartendern: Nej!
Ankan: Har du bröd?
Bartendern: Nej!
Ankan: Har du bröd?
Bartendern: Nej har jag ju sagt
Ankan: Har du bröd?
Bartendern: Nej! Vi har inget djävla bröd här
Ankan: Har du bröd?
Bartendern: Nej! Är du döv, eller? Vi har inget djävla bröd här. Frågar du en gång till,
så spikar jag fast din djävla näbb i bardisken, din irriterande djävla anka

Ankan: Har du spik?
Bartendern: Nej!?!

Ankan: Har du bröd?

 

Idag kan det bli en kanondag, ska åka och kolla på en bil jag med stor sannolikhet ska bli ägare till.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0