Vem är nu Lordlion?

Hej Bloggen.

Lite ovant men.. det kommer att bli någon form av inskolning i detta med.

Jag kommer inte skriva varje dag men däremot kanske flera gånger vissa dagar istället.

Om man säger så .. jag tror inte på att skriva en massa onödigt jox utan ..det får bli det jag verkligen känner för, ska designa detta sen bättre när jag känner att inspirationen finns.

De jag känner vet vem jag är sen tidigare, jag valde använda det "nick" jag är mest känd under i chat och spel sammanhang och givetvis finns det en historia bakom hur det uppkom, skulle någon undra kanske jag berättar den. :)

Lite om mig som person, fyller 38 i sommar, ensam än iaf dock har jag två underbara döttrar som jag har så ofta mitt jobb tillåter. Jag jobbar med ett av de mest otacksamma yrken som finns, det är i själva fallet en massa olika yrken sammanblandade i ett och med en billig prislapp.. Jag är busschaffis. Vi får inte betalt för det ansvar vi har hela tiden, de uppoffringar många av oss får göra när det gäller det sociala livet, alla brustna relationer som också är vanliga hos oss.

Lägg därtill vad vi får göra utöver det som räknas in, egentligen ska vi köra från punkt A till punkt B, ta betalt o redovisa in dessa så att Länstrafiken får sitt.

Vad får man göra på jobbet?

 Jo.. ibland är det resebyrån.. hjälpa turister till rätta , tala om vart de ska ta vägen eller hur de tar sig dit. Jourhavande medmänniska i många olika sammanhang... många gånger söker sig ensamma personer till bussen och vill få dagens sociala dos av oss som kör, att någon ser dem. Ungdomsgårds-föreståndare när de ska iväg någonstans och glömmer bort hur man beter sig i möblerade rum. Psykolog... vaktmästare... psykisk soptunna för bittra personer och såna som mår dåligt..

Vi gör mycker mer för våra passagerare än de någonsin inser eller upptäcker varje dag. Sedan har vi i våran region genomgått något som de skrev i tidningarna om ..med buller och bång.. vi är ....

 

*dramatisk paus*....

 

*jaja vänta lite till...*

..... Certifierade ...

"WoW!!", säger du nu och undrar vad det är?

Vi har fått genomgå ett prov där vi talar om att vi vet vad vi gör och har gjort i herrans många år...

där vi ska visa att vi kan lagar och regler, första hjälpen, länstrafik taxan och viktigast av allt service ...  

Va bra, då borde det ge oss något för att vi visat att vi kan vårt jobb då? Nädå.. vi fick ett litet inplastat kort.. där vårt foto såg erbarmligt ut. Så de flesta av oss har lämnat in dem för att få ett nytt som förhoppningsvis ska likna mer oss än en apelsin... därutöver.. höjd lön? glöm det .. någon skillnad.. inte den minsta...

Jag undrar.. vore det inte bättre att utbilda de som ska åka i hur man beter sig på en vanlig buss kanske? Jag har allvarliga tvivel på hur det verkar gå till hemma i hemmen idag.. sitter man med skitiga skor uppe på stolarna? Sitter man och bara spottar fågelfrö-skal på golven ? Sitter man och skär sönder säten och klottrar? Häller öl och annat alkohol-haltigt på golven när man inte klarar av att hantera drickat? Bara en bråkdel av allt man ser....

Nog om jobbet, bara så ni vet, det återkommer fler gånger...

Mer om mig? ställ frågor om ni vill kanske får ni svar med.. möjligt att några av mina dikter halkar med o kanske skriver jag nya också.

Jag Har iaf kört buss sen 1988 och även påbörjat studier på högskole nivå för några år sen, detta har inte gått på full fart utan mer på deltid så inget slutdatum där.. det blir klart så småningom när det behagar mig. Det finns en dröm inom mig att få göra mer än "bara köra buss" kanske avancera inom jobbet eller finna ett bättre utlopp för den talang jag trots en del personers tvivel besitter :)

Jag har massor med olika intressen så det kommer synas med..

Jag tror det får räcka för denna gång...


Kommentarer
Postat av: Fian

Hejsi, Min vän!!

Kollar in din sida lite, dårå... *ler* Tycker du e hurtig å duktig som ids fixa med sånt här...
Kommer tebax en annan dag!

*KRAMAR OM* *S*

2005-06-09 @ 23:27:26
Postat av: Lotten

Se där! Här kommer jag att läsa ofta, najs att vi båda finns här och kan dela livets frågor på skärmen.
Ta hand om dig!
Varma kramar...

2005-06-10 @ 00:31:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0