lite mitt i natten

Jaha vad gör man uppe mitt  i natten?
Somnade på soffan framför tv och vaknar av att det är en film om nån indianpolis i ett reservat på trean.
Val kilmer, duktig skådis är med iaf.

Tror denna nattmacka till blogg ska vara en liten blandad kompott.

---
Har sett reklamen till leda, hört skiten med. Ja, oddsen för att någon ska gissa att jag är rätt trött och anti mot den mesta reklamen är rätt låga vid det här laget.
Reklamen? Vilken av alla otaliga menar jag just denna gång då?
Två olika, ena på radiokanalen jag lyssnar oftast på när jag kör buss, så vi tar den först.
En affär som säljer kakel med mera. Reklamen framförs med skämt som får Glocalnets lama "låga" att framstå som poesi nästintill. Slutklämmen är dessutom rent falsk : "ett slagskott från Kinnarps arena", kan upplysa om att det är såpass många hundra meter att butik och arena inte ens har rakt siktlinje.
Den ishockeyspelare som klarar att med ETT  slagskott klara avståndet lär ju kunna extra-knäcka som luftvärnskanon.

oki.. nääästa...

Reklamen om nästa stora aktör på energins vilda västern marknad... e.On eller hur de nu ska stava sig, jag förbehåller mig självklart tolkningsföreträde nu.
e.on ??? alltså.. vilket geni har varit i farten där och kommit på det "geniala" namnet??
Det för ofelbart tankarna till ett visst energi-företag i USA ... ENRON ... ska det hända samma sak på hemmaplan? say no more... dumt namn och det är en mkt snäll kommentar jämfört med vad jag skulle vilja skriva. Säger bara "Gör om, Gör rätt".

---

Ok nästa sak ....
BILEN ... lägesrapport...
blåste ur framhögtalarna.. byte av dem var nödvändigt med tanke på att det lät väldans illa med spräckta membran...*ler oskyldigt* och ja.. jag plockade ur resten av Saab original audio högtalarna, de var säkert kanon 1990 men nu är de bara klena och hopplösa. Ska bli annat ljud i skällan sen.
Bilen rullar bra och drar si o så .. meeeen häromdagen så....
Ett bromsrör brast när jag skulle flytta bilen på garageplan på jobbet, den är besiktigad utan anmärkningar veckan före midsommar??? Undrar hur det kunde passera vid besiktningen? Enligt verkstaden blir det inte billigt så jag får försöka låna av vänner och betala av det hela. men det har iaf brustit. Tänk vad skoj jag kunde ha haft om det skett under färd?
Men annars så? Ja jag trivs bra med bilen , den kommer piffas upp allteftersom, det är den värd.

---

Jobbet...
Fick ju en skriftlig varning.. Den har bestridits av min fackliga företrädare på stubben, återstår att se vad arbetsgivaren säger, det verkar vara mer o mer inne att köra över folk från arbetsgivarhåll.
Visade en del poliser varningen och.. deras reaktioner var häpnad, bestörtning, undran om verklighetsanknytningen hos den som skrivit varningen med mera. Vill samtidigt tacka vänner och även okända för stöd och uppmuntran. Inte en person jag pratat med har kunnat förstå vad den som utfärdat varningen har tänkt med eller motivationen bakom.

----
Hockey!!
Jaaaa nu är säsongen igång... Är riktigt gott att se lite levande hockey mellan varven.
Tog med äldsta dottern på match i tisdags, naturligtvis skulle då Hv spela starkt men förlora med ett udda-mål just den gången, återstår att se hur det artar sig. Nuläget är bra iaf.

---

Var med äldsta dottern på utvecklings-samtal på hennes skola idag.
Positivt resultat med en del punkter att jobba med.
Inser att min äldsta dotter har lejonpart av aktiviteter med mig.. ska se till att min yngre dotter får sin del också.


----
Nä nu tror jag på att sova en stund iaf..
mer senare...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0