Tänk om religioner vore datorprogram

Alltså... Ibland häpnar jag jag över en del företeelser, framför allt sådant som relioner orsakar.
Jag hörde på radion i helgen något om att det var protester från judar och muslimer angående krav om att slaktdjur skulle bedövas innan slakt för att bespara dem ytterligare lidande.

Inget ont om dessa nämnda grupper nu.. men  hur tänker man när man hellre snittar upp halsen  på ett djur, låter det förblöda till döds, motiverar detta med en dammig gammal bok någon smart person med stora idéer om makt och härlighet skrev för hundratals, rentav tusentals år sedan ?

Sedan har vi bombdåden på Bali med jämna intervall, är nästa steg bomber-turism, åk på spännande resa och du får en skottsäker väst på köpet?

Åter igen..  religiöst missledda nötter spränger sig i luften.. jag har sagt det tidigare och jag säger det igen.. om nu de mot allt bättre vetande verkligen kommer till himmelen... varför föregår inte deras ledare med gott exempel o spränger sig i luften hemma bland de sina.. då slapp de tjafsa här på våran jord o de kunde ha sitt lilla tyranniska paradis.

Tänk om en del religioner kunde verklighetsanpassas mer istället för att tvinga människor att ersätta verklighet med vanföreställningar.Hmm tror jag retar upp en del fundamentalister nu.. men vad tusan, om fritt tänkande inte är tillåtet då är man kvar i stenåldern, mentalt så är en del folk det fortfarande.
Är det inte så kanske att för att få ha makten och styra folk så måste man ha något som passiviserar olikt tänkande och motiverar rådande makt, utom när man vill utöka sin makt?
Då är det poppis med mord, heliga krig (i h-e heller). Man utser nån plats för helig o sen ska man ha det stället.. hmmm undrar om jag ska utse playboy mansion till en (sken)helig plats o kräva att jag ska få bo där? 

Nu.. tänk om religioner vore som datorprogram.. man upptäcker en bugg o skickar en patch..

Hur skulle det se ut då?

Man kan se att kvinnor behandlas illa i en icke nämnd religion, så diskuteras detta i utvecklingsteamen.. så släpper man en korrigering där man ger dem samma rättigheter..

Som världsbilden.. när Galilei sa att nog snurrar jorden runt solen o inte tvärtom.. vips.. Patch-läge.. när förnuftet bevisat att jorden är rund..

Jordens tillverkningstid... 7 dagar.. meeeen kom in i matchen??? har nån försökt få sina pengar från försäkringskassan eller komma fram till CSN på telefon????  Det tar en evighet.. tror mer på den naturvetenskapliga tidsrymden än den religiösa tolkningen.

hmmm jag kanske har kommit något på spåret förresten.. kanske fundamentalisterna är buggar i programmet och terroristerna är virus egentligen??

Kommentarer
Postat av: coachen

Hej Nikolaj!
Hit kommer muslimer som flyktingar och de tar inte seden dit de kommer så är det över hela västvärlden.
De får bidrag av samhället som de rimligen aldrig hinner betala tillbaka pågrund att deras gamlingar får ålderspension. Så någon annan har betalt åt dem, inte nog med det de får starta egna skolor och föreningar som får bidrag av staten sen importerar de falska kassaapparter för att slippa betala skatt.
Sen börjar de förtrycka oss, först tjejerna sen killarna och styra oss i deras bostadsområden.
Vem tar hand om deras barn på idrottsföreningar jo det är etniska svenskar. Vem lär dem att det är emot lagen i Sverige att förtrycka sina barn (hedersvåld).
Om flyttar som flykting till ett annat land och börjar förtrycka befolkningen där då man inte lärt sig någonting.
I deras länder är det bara att ta seden dit man kommer, trots att den är korrupt vilket jag har fått erfara, dessutom är deras lagtext inte skriven på engelska, om man vill se vad som gäller trots att det är turist ställen.
Där är det bara att anpassa sig annars går det riktigt illa på de ena eller andra sättet.
De enda jag kräver är att de följer lagen och är skötsamma och arbetsamma sen får de tro på vad de vill. Gärna mer ödmjukhet från deras sida, annars kommer det grupper i sammhället som kommer att kräva hårdare tag mot dem och de grupperna kommer att få stöd. Så har det skett förut i andra sammhällen. Läs historia om ni inte tror mig.

2006-01-25 @ 10:55:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0