Trygga jobbet..igen


Jag hade ett helvete på jobbet i fredags.
Det blev bråk på min buss vid 2 tiden på natten.
3 yngre killar bråkade med en kille o hans tjej när de klev av på en ändhållplats.
Det small till i sidan av bussen så jag gick ut för att kolla.
Då hamnade jag mitt i bråket. Men när två killar försöker sparka på den som ligger ner mot huvudet gick jag in mellan för att få dem att sluta. Då åkta jag på en smäll med, tror jag fick en lättare hjärnskakning. Det kom en massa poliser senare med men tjejen o killen hade gett sig iväg trots att vi som var på plats ville att de skulle stanna o få vård o hjälp. Medan vi pratade med polis kom killen tillbaka o vi berätta vad som hänt sen var jag tvungen att åka o köra det sista av mitt pass.. sjukskrev mig för resten av helgen.. orkade inte köra mer nattpass denna helg.. inget mer bråk.. mår skit av sånt.. tänkte på den stackars 29-åriga som blev ihjälsparkad i sthlm.. hur j-a fega kan man vara?

Inombords känner jag mig mycket trasig och tja.. en redig smäll fick jag ju ta emot med när jag bröt in för att stoppa  misshandeln.
Men jag ser framför mig hela tiden hur de sparkar på han och hur hjälplös han är.
Sen får man höra såna idiot-kommentarer om att man ska bara ringa polisen o vänta.. som om det skulle få idioterna att sluta sparka? Skulle jag bara sett på o sagt "Fy på sig", sen när killens anhöriga frågat varför ingen gjorde nåt när han blev ihjälsparkad, ska man då säga -"Ja vi har ju våra rutiner på företaget om hur sådant här ska hanteras...". ??
Har haft svårt för att sova sen det hände och känner mig ledsen och otrygg hela tiden.

har Kontakt med företagshälsan så imorgon får vi se vad vi får gjort.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0