Nu gör Arriva en ny tavla i en insändare.

Jag hittade följande i eftermiddags (fredag) och sitter nu förbannad och skriver min analys av smörjan.
Det hinner bli lördag innan jag skrivit klart.. ok?




Jönköpings Posten Torsdag 19 januari 2006

Insändare:
"Arriva: Saken avslutad


Arriva beklagar och är förvånad över att saken med busschaufför Nikolai Jungsin från Jönköping har blivit
så omtalad i den svenska pressen de senaste dagarna.
 Saken är nästan fyra månader gammal, och Arriva anser den avslutad.
Nikolai Jungsin fick en varning i september för att inte ha överhållit Arrivas säkerhetsprocedurer, efter vilka han skulle ha tillkallat trafikledningen.
Han fick inte varningen för att han hjälpte en person i nöd.
Varningen ströks efter två månader och Nikolai Jungsin är
fortfarande anställd hos Arriva.

Karina Larsen
Kommunikationsafdelningen
Arriva skandinavien"

^^ Ok... dags att tala rena FAKTA angående ovanstående.

Att de beklagar är väl mer riktat för att de tvingas försvara sig, inte för att jag är kränkt?
Ja saken är 4 månader gammal NU, OCH??
Är det någon skillnad i deras agerande bara för att det gått tid sen de varnat mig? Knappast..
Om inte den som nu tipsat massmedia, vem det än må vara, hade Arriva hoppats att detta övergrepp skulle förbli okänt och begravt i deras arkiv? Visar mer på att de bara vill nonchalera det hela.

Att jag fick en varning för att inte ha följt säkerhetsreglerna är ytterst tvivelaktigt, ren feltolkning och endast med största partiskhet möjligt att anklaga mig för. Redan varningen var felaktigt baserad. Bussen och kassan var säkrade och att jag var utanför bussen var för att kontrollera misstänkt skadegörelse.

Att jag inte skulle ha tillkallat trafikledning, tolka med hjärnan, jag bad passiva personer larma POLIS, det är dem man ska kalla på i händelse av grovt våld, för min trafikledare hade inte kunnat gjort något mer än att i sin tur, efter en fördröjning larma desamma.

Att jag inte varnades för att jag hjälpte en person i nöd.. Det är bland det mest befängda i den insändaren.
Det står ju klart och tydligt i Varningen att jag ingrep i ett "polisärende" enligt Arriva. De har alltså inte ens koll på sina egna handlingar?

Varningen är inte struken, jag har inte fått något skriftligt besked när det skulle ha skett.
REN LÖGN med andra ord. Det stod inget bäst före datum på varningen och enligt vad jag fått höra så gäller en varning tills vidare utan tidsgräns, dock kan det mildras om det gått lång tid sen en eventuellt föregående varning om behov av mer diciplinära åtgärder skulle uppkomma i likartat fall.
En Varning ska gälla ett klart avgränsat fall och tillfälle, inte vara nån samlad åthutning  med tidigare samlat material mot en eventuellt obekväm medarbetare?

Med detta sagt är jag väldigt arg och ännu mer kränkt av det verklighetsfrånvända sätt som Arriva behandlar denna situation, Igelkotts-taktik fungerar dåligt när de har gjort så grova fel som i mitt fall.
Istället för att göra det enkelt, erkänna att de gick fel ut i fallet väljer de att hålla varandra om ryggen och försöker hänvisa till vad för skräp de än kan finna om mig.
Om arriva är så prestige-styrda kan jag rekomendera dem en utmärkt kurs på högskolan som heter Organisation och Ledarskap för här ser jag allvarliga och grundläggande brister.

Vad jag krävt och anser mig ha rätt att begära är följande:

Ett skriftligt tillbakadragande av Varningen där Arriva medger att den var felaktigt grundad.
En Ursäkt för att jag och mina rättigheter kränkts.

Därutöver börjar jag fundera på ifall man har rätt till skadestånd för lidande för detta har varit mkt ansträngande och fått mig att må mycket dåligt.

----------------------

Några funderingar löst kring detta... för nog har jag mycket att grunna på ...

Sånt här är alltså vardag för Arriva i danmark så där blir folk inte längre förvånade? Om jag ska förstå hennes inledning rätt.

Med tanke på det rent utsagt lama intetsägande påhopp till svar där de anser det hela vara "avslutat", som en unge i småskolan som inte vill vara med när han inte får mobba andra fritt? Varför hade de ett möte i Köpenhamn om detta, var det den insändaren allt de mäktade med?

I ett företag med ryggrad och lite kurage.. där hade man sagt att man gjort fel och är beredda att lära sig av misstag.. här sticker man huvudet i sanden och hoppas på att folk ska glömma...

Jag är rent ut sagt jävligt arg...





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0