juni .. nytt pris? krock.. mindre skoj

Jaha..
Juni månad då...
Jo jag fick veta att jag blev utnämnd av en tidning till Nationens stolthet...
vilken? jo Veckans Affärer & Att:ention
läs själv, jag blev mycket smickrad men ingen har ännu berättat vad det innebär eller så...

http://www.va.se/start/page.asp?objektid=735

http://www.dagensps.se/attention_article.aspx?articleID=19133&categID=50


Men det värmer att få uppskattning, väldigt smickrande.. är iaf samma kille nu som då..
Träffade även den jag hade turen att rädda och hans tjej o vi hann prata en stund, det var jätteskoj.

Sedan det mindre trevliga...
Jag var med om en trafikolycka, I låg fart men ändå irriterande..
Det var med min bil och eftersom det var mitt fel.. ja det är inget att hymla om.. blev bländad i en korsning där jag skulle svänga.. jag hade stannat i stoppplikt.. skulle starta o svänga vänster med solen i ögonen.. solskyddet i bilen var trasigt... så när jag började rulla o svänga så ser jag helt plötsligt en stor svart kombi komma rätt ur den mörka skuggan... jag träffar den med vänstra hörnet på min bil.. mellan hjulhus o framdörr.. inga stora skador för hans bil o inga direkta skador.. jag vred till nacken o hade ont i nacke o huvud ett tag sen blev en tids sjukskrivning.. hoppas på att slippa framtida men..
han fick bärga bilen eftersom ett stag gick av.
Han har fått bilen tebax.. och jag hoppas att han fick en bra semester sen.

Min bil.. behöver riktas och fixas.. bad en kompis om hjälp.. litade på han o betalade med lånade pengar i förskott för en del jobb...en del är gjort men en del viktiga saker är definitivt inte gjorda.. vi kom överens om ett paketpris för avd det skulle gå på.. en bit in i arbetet ville han ha pengar o ch fick då betalt.. sen blev det inte mkt gjort.. bara ett byte av avgasrör som gått av o lambdasonden skulle han fixa.. fick pengar till det.. men nej.. häromdagen så ville han helt plötsligt ha ännu mer betalt..  det blev väldigt trist stämning så nu står jag med en delvis lagad bil... ombesiktning snart.. känner mig rätt blåst.. blåögd och besviken...

Måste kolla vad det kostar o rikta upp.. eller om jag har tur att kunna byta bil.. kollar vilket som kommer närmast.. men det suger....

Kommentarer
Postat av: Anonym

Du ska inte vara så godtrogen. Det är ingen vän som inte håller sina löften. Kan du inte fixa det själv? Du är ju duktig.

2006-08-03 @ 21:58:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0