Mars månad har börjat

Hej.


Idag blir det lite funderingar kring uppmärksamheten jag fått, samt en del bloggar jag hittat på nätet om mig.
Sökte mest på skoj och fann en hel del om mig..  samt en del rent ut sagt korkade kommentarer med.

Det är lätt att skaffa sig poänger på andras bekostnad.

Vill man bara tänka i kronor och ören (eller som en del vill Euro's och Cent's) så står det fritt att göra så.


Att jag blev sjukskriven var en tråkig biverkan men det är ett billigt pris för ett människoliv o sen kan ni vara hur sabla cyniska ni vill.
Ja det kostade mig pengar att vara sjukskriven men det är bara något som man får köpa eftersom det är så i vårt system o de "höger liberala" idéerna förespråkar ännu mer karens och lägre ersättningar.. för man ska piskas tillbaka till jobbet, inte för att man är frisk och mår bra ,utan för att företaget (arbetsgivaren) ska förlora så lite pengar som möjligt.. undra på att folk är utslitna och utbrända..

För det första, jag ville inte ha ett sånt här ståhej om det som hänt runt mig, hade jag det hade jag väl inte väntat flera månader på att låta folk veta om det som hänt? 
Det var någon annan person som blev förbannad och tyckte att jag blev illa behandlad, därav  att media fick veta om det hela. Faktum är att jag gett den chef sommest blivit omskriven, Johan E, flera tillfällen att rätta till det hela långt innan det hamnade i offentligheten. Men som en annan chef sa "Inte ens chans att vi ändrar oss, gör bara inte om det så.." det sa han iofs i oktober..
Återstår att se hur företaget vill reda upp saken, jag hyser inget agg, tycker bara de kunde ta sig i kragen och som vuxna personer rätta till det de gjort fel. Blev förbannad av deras förvirrade insändare utan vare sig vett o sans där de försökte mörka vad de gjort.


För det andra, att försöka utnyttja mig för att skaffa sig billiga politiska poäng.. det är patetiskt.
Tänker här på en Kille som kallar sig Lake med sin rätt tänkvärda blogg, dock höll han mig i försvar.. men ville iaf använda mig som politisk ammunition, dålig stil.
Att skylla på fack och vänster partier är kasst.. hade vi inte haft Fackföreningar och Fackliga rättigheter hade jag alla gånger fått sparken redan.
Nu blev det ett hot om att jag kunde få sparken om jag gjorde en liknande sak igen, krasst.

Jag förespråkar inte några "tvångslagar", jag vill se sunt förnuft i samhället,  vi har redan en massa uddlösa och verkningslösa lagar och regler, det vore bättre att rensa och effektivisera och framför allt.. ge samhället de resurser som krävs för att ha ett fungerande rättsväsende... o sen kan man drömma om lite mer "cohones" bland gemene man..


Folk ska kunna säga ifrån utan att få på käften och vi ska lära barnen redan från början att ha respekt och lyssna på vad man säger åt dem.

Jag anser att man som enskild person måste ha rätt att freda en människa i nöd.

Det är inget tvång att hjälpa men då får man väl mer fundera över vad man har för samvete.
Jag råkar ha empati.. har man inte det så slipper man ju bry sig om andra. De som inte kan tänka på andra kan ju fundera på hur de skulle känna ifall de hamnade i nöd och folk bara rycker på axlarna o säger.. "inte mitt bord.. taskigt läge"..


Jag ingrep för att killen var i underläge och höll på att bli ihjälsparkad, inte för att jag hade nån slängkappa på mig.. sen så får var och en se till hur man vill göra.
Blir mest förbannad på folk som bara ser det de vill se och inte en helhet.

Jag är glad för all den positiva respons jag  har fått, men de som är cyniska och bara vill använda mig för egna syften suger..

Hälsningar.
Nikolai


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0