Pris från John Hrons Minnesfond

Jag fick ta emot ett väldigt speciellt och oväntat pris för några veckor sedan så jag tänkte skriva lite om det.

Det kom ju som en total överaskning när en reporter kläckte det för mig på jobbet via mobilen, jaja jag hade handsfree på faktiskt. Men ännu mer det samtal jag hade med Tony, John's pappa, en underbar man med ett sånt stort och varmt hjärta, jag hade unnat honom glädjen att få delge mig deras beslut först  personligen men så blev det ju inte. Vi pratade en hel del inför utdelningen av priset och kring händelser som berört oss på olika vis.

Det blev en resa jag sent ska glömma, en positiv sådan märkväl.
Jag hyrde bil eftersom det är som det är med min bil än.. återkommer när det är mer reda på den kanten, fick hjälp av en lokal uthyrningsfirma på bästa möjliga sätt
Jag ordnade ledigt för barnen så det fick följa med till den stora och vackra staden Göteborg.
Vi kom dit kvällen före och fick övernatta på ett fint hotell, hann promenera på stan lite med ena dottern medan den andra låg o vilade med en bok förkyld som hon var.. jotack.. vet hur förkyld hon var eftersom jag fick prova på själv veckan efter *skratt* Äldsta dottern och jag har pratat länge om att kolla en butik i gbg som säljer lite mer "tuffa" kläder, typ nitar, lite annan design än senaste modet o så.. Nu fick hon jackpott.. affären låg på andra sidan gatan från Hotell entrén.. så ett besök där var ju givet för henne o att de hade REA.. ojoj.. tjejer, butiker och REA ... behöver man säga mer??

Nå.. det blev att sova relativt tidigt.. upp tidigt med..  sedan fick vi träffa personerna, medmänniskorna i stiftelsen när vi möttes upp för att gå till Tv4's lokaler i gbg där vi skulle officellt ha ceremonin.
Det var fyra väldigt speciella (på ett positivt sätt) personer, mkt värme, mkt energi.. och en äkta omtanke.. vi kände oss genast hemma i deras sällskap och hade lätt att prata om allt, både lättare och tyngre saker.
De jag pratade mest med var Tony och Mari, John's föräldrar, två mkt engagerade och duktiga medmänniskor med stort hjärta och empati. Mina barn tyckte väldigt mkt om att få träffa dem och frågade även när vi kommit hem om vi ska träffa dem igen, ja det hoppas jag.

Själva ceremonin skedde i direktsändning lokalt över Tv4 i göteborgsregionen så jag som tänkt banda på videon hemma.. blev utan det men det finns nog på tv4's arkiv hoppas jag om man kollar.
Jag var nervös och mkt rörd, är trots allt en känslomänniska på gott och ont..
Det gick fint, sen gick vi och tog en fika innan vi skulle åt olika håll.

Jag och barnen skulle checka ut från hotellet.. kolla den där REA'n dottern fått span på..
SEN .. Liseberg.. vi fick även det som en liten överaskning..
inträde och åkband så vi hade skoj innan det var dags för hemresan..

Det var en resa att sent glömma..

Tony, Marie-Louise Hron samt Lasse och Gunnar

......och de övriga vi mötte denna dag.

Vi kan inte nog tacka er för det ni gjorde för oss.
Ni har en speciell plats i våra hjärtan.

Glöm aldrig John Hron.
Glöm aldrig att bry dig om.
Glöm aldrig att vara medmänniska och våga ingripa.
Glöm aldrig att din röst kan vara den som får rasism, hat och våld att tappa sin kraft.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0