Del 2 av the Trip to RSA

Ja.. då fortsätter vi då?
Vissa dagar har jag skrivit mindre om...
Skrev inte dagbok varje dag utan mer mellan varven när det passade.
Lite vill man ju behålla? :)

Måndag (26/2)
Så ..vilodag idag. Lawrence o Mia är på en egen tripp till Port Elisabeth.
Igår Söndag åkte vi runt i närområdet som kallas "Midlands Meander".
Vi såg som väntat en massa vackra vyer, handlade lite, bland annat på ett ställe som heter "Groundcover".
De gör mkt snygga saker i skinn och läder där, väskor, skor, bälten med mera...
Plus att de har en policy om etik när det gäller hur deras skinn och läder införskaffas.. icke genom jakt.
Jag hade gärna handlat mer än det jag köpte.
Fika på Piggly wiggly, charmigt fik som vi besökte fler gånger andra dagar, små shops där med.
Lunch på Rawdons .. bra service, vilket är utmärkande för de flesta ställen i sydafrika.. maten var smaskens.. tog mig en T-bens stek.. mycket mumsigt..

Det känns fortfarande ovant att åka på vänster sida av vägen men eftersom alla andra här gör så, så antar jag att man vänjer sig?
Vi besökte ett köpcentra mot slutet av dagen som var stort som attan.. tror att vårt A6 ryms utan större problem o det blir plats över.
Hann bara se en del av allt som fanns nu men vi besökte detta ställe fler gånger iaf under resan.
Tankarna far till sällskapsresan o jakten på "peppes Bodega", här har de istället "bottle Stores".. mkt intressanta drycker..
Jag laddar upp med massor av vatten för att klara värmen som jag finner mkt skön ändå.

som sagt.. måndag.. vilodag.. har fått lite sunblock av Lawrence och Mia..solskyddsfaktor 35.. smort in mig och solat lite i sällskap med Mias föräldrar.
Ligger nu på rummet och lyssnar på musik... skriver dessa rader.. så..lite läsa och sen sussa..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0