Del 3 av the Trip to RSA

Tisdag .. Gårdsbesök .. Man åker ner till Sydafrika och vad träffar man om inte ett gäng svenskar? *ler*

Vi for ut till en farm, majsodling och mjölkproduktion fast de ska snart lägga ner mjölk biten.
Ian Morris med familj tog emot och visade runt medan vi väntade på svenskarna .
De var på studieresa genom Svensk avel, som visst blitt uppköpt av danskar..snart köper de väl skåne med?
Trevligt folk, sedan blev det en god grillad lunch som var sponsrad av en lokal företagare som har affärer med Svensk Avel.
Vi fick se deras marker.. tar nog ett bra tag att gå runt kan jag tänka mig.. rejält med areal iaf.
Steven, yngsta sonen i huset, har byggt och utvecklat egna maskiner och tekniska lösningar för att underlätta arbetet vid odlingarna och gården. till exempel en fiffig besprutningsrigg för majsodlingen.

ett lärorikt och intressant studiebesök var det.. sedan "back to base" ..duscha och göra sig i ordning för kvällen..  middagsbuffé på hotellet där svenskarna bodde.
Pratade lite med olika folk och de var trevliga fast de skulle hem dagen efter..inte direkt sugna på att flyga hem.. och vem kan beskylla dem för att vilja stanna.. stortrivs här.

Senare på kvällen så träffade vi några av Lawrence's systrar och den enes make.
Vi for till en lokal pub i Hilton .. Crossways ..har deras T-shirt inköpt..
vi satt och snackade och bara kopplade av.. mkt trevligt..
Saknar sånt hemma i Sverige..
hum..upptäcker på kvällen att jag bränt mig precis innaför kragen.. får se till att smörja in mig bättre..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0