Del 4 av the Trip to RSA

Dags att fortsätta..
Onsdag.. Resa till Drakensberg för att se en av världens bästa gosskörer uppträda; Drakensberg Boys' choir.

Deras hemsida:

http://www.dbchoir.co.za/

På vägen dit fick jag åter se en annan slags natur, givetvis tog jag bilder.
På uppvägen stannade vi till och åt lunch på en väldigt fin idrottsklubb, golf och Tennis med mera, stället hade det intressanta namnet Champagne sports resort.
Det ligger vid foten av drakensberg-bergen och närmaste toppen heter champagne Castle.
Pauline och Tommy mötte upp, de firade 3 årig bröllopsdag.
Sedan var det dags att åka bort till pojkskolan som är internat.
Väl där hade vi turen att få en speciell utökad föreställning eftersom de skulle på turné i USA ett par dagar senare.
Utsålt och en spänd förväntan.
Konserten var verkligen gripande.. de gav allt, sjöng så man fick gåshud, otroligt samspelta och så glada.. de verkligen såg ut att älska vad de gjorde.
De sjöng vackert, varierat program med allt från tradionell musik, sydafrikanska sånger till mer internationella såsom Bohemian rhapsody  (Queen-låten).. allt med bravur och kreativitet.
Det är få som kommer in på skolan efter en tuff urvalsprocess men de som kommit in verkar trivas mycket bra.
Ett besök där är något jag rekomenderar av hela mitt hjärta.
efter konsrten åter mot Hilton.. ett antal mil.. hem byta om.. middag ute i Tweedie på ett ställe som heter Bellissimo's, ett mkt populärt ställe.. tydligen är torsdag den stora utkvällen i området.
När jag väl var i stugan igen blev det att skriva vykort.. en hel liten bunt..
Torsdag väntar en ny tripp.. Nästan ända ner till Durban.. minibussen ska bytas ut och så ska vi till ett shopping ställe.


Torsdag.. som sagt.. bilbyte..från VW caravelle till MB Vito. Vi bytte på en ort som heter Pinetree.
Sedan for vi till westville.. köpcentrat The Pavillion... STOOOOOORT...  största ställe jag besökt för shopping..
Är ju van vid vårt "stora" A6 hemma.... men.. jag tror att A6 hade fått plats på vilken våning som helst av The Pavillion.. och de hade väl en 5 våningar...
Massor med utsikter på vägen dit o tebax givetvis (jupp innebär bilder)

Fredag, Lång tripp till Clarens .... jag tror jag sliter ut en del adjektiv snart.. men som sagt otroligt vackra vyer..

Det ligger på ca 2000 m höjd över havet,

http://www.clarens.co.za/

Massor med konstnärer har gallerier där och ja man blev erbjuden att köpa hus här som annorstödes med..
snacka om att de säljer hus där..
På vägen upp passerade vi Golden gate national park..

http://www.sanparks.org/parks/golden_gate/

Mkt vackert ...och bilder.. ja..
Återigen önskar jag att jag haft råd med mer inköp...
Höjdskillnaderna tog ut sin rätt så på hemvägen var det jag som sov mestadels.. (ja de på mitt sågverk e välbetalda*skratt*)
Fredagskvällsmiddag.. Tweedie.. Bellissimo's ..
Barbara, Priscilla, Pauline (Lawrences systrar), Tommy, Matthew, Keith, Lawrence, Mia, Anders, Ingrid, Tommy, Inga-Lill också jag..
Det blev sent..god mat och en hel del diskussioner.. nog sagt om den kvällen..


Lördag.. vilodag.. tog det mkt lugnt.. solade.. såg mot kvällen Rugby på Tv.. skoj.. spännande match där det lokala laget vänder matchen i slutsekunderna..  med en tria och en kick.. snyggt jobbat..

mer snart igen från eder utsände...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0