Lördag 14 april 2007

Så är det mitt i helgen..

Hockey-säsongen är över.. Modo klådde Linköping.. Grattis .. bra kämpat..
Ni slog ju de bästa på vägen.. Hv *ler*
Och vad som helst hellre än LHC...

Ok vad annars.. varit flytthjälp till barnens morbror.. det gick snabbt men känns i ena axeln nu..

Njuter av en ledig helg med barnen..


Har ågren för ett missförstånd som verkar förstört en hel del (eller snarare allt) för mig när det gäller en kvinnlig bekant..
Missuppfattade en helt oskyldig kommentar som inte hade ett skit med mig att göra..
Och jag fattar inte varför jag var tvungen att göra något så idiotiskt som jag gjorde,brusade upp..
Istället för att fråga så gjorde jag ett dumt antagande.. skällde helt utan orsak.. varpå jag hamnade i onåd..
Något som jag är väldans ledsen över.. är väl kört gissar jag?

Har ett bra citat..

Errare humanum est, sed in errore perseverare diabolicum
Det är mänskligt att fela, men att att fortsätta fela är djävulskt.

Jaa att man aldrig lär sig tänka innan man öppnar käften..


Nu något jag grunnat på mkt länge egentligen..
Vissa dagar är min blogg rätt negativ.. jo jag har det tufft men det har andra med.. dock har jag vissa dagar varit under isen på ett sätt jag inte borde vara.. och jag har fått hjälp att finna skäl till detta..

Läste i senaste numret av kommunalarbetaren om föräldrar som inte låter sina barn att växa upp..
sidan 32 då om du ska slippa bläddra och leta..
Tackar till min vän Anneli som tipsade... hade väl annars bara bläddrat förbi..
Du har varit ett stöd länge.. redan när jag var däckad av utbrändhet ställde du upp för att stötta..
du är nog den storasyster jag aldrig haft..


Saken är enkel.. ibland kan anhöriga göra saker, kräva saker, förvänta sig saker som man absolut inte skulle acceptera från någon annan..
OCH sådant kostar energi, det kostar massor med positiv energi... vilket gör att man blir mer lättstött ..mår inte så bra..
varför ska man acceptera sådan behandling bara för att det är en "anhörig" ..egenligen finns det inget skäl tycker man..ändå har man lärt sig att vara duktig.. ställa upp..
Men efter att ha läst artikeln så ter det sig väldigt klart..
Man har rätt att vägra.. man behöver inte gå på "dåligs samvetet"-fällan som man hela tiden pressas till..

Har ju fått kommentarer som "Ja..du som är en sån hjälte.. vad gör du för mig..folk skulle bara veta.."
"Om jag vetat hur lite du skulle ställa upp för mig..hade jag aldrig slitit så.."

visst.. och jag bad om att komma till denna värld?
Nu är det så att jag bor inte nästgårds.. om det har varit någon som åkt för att hälsa på.. nog har det varit jag..
I dagens läge är jag inte alls rik.. kämpar på med mitt liv och har ansvar och åtaganden.. de måste jag sköta..
Då är det sista man behöver någon som bara klagar på en och tycker man inte "ställer upp" ..

Jag ställer upp på de som ställer upp tillbaka och som jag kan NÅ..
Jag kan inte utföra mirakel ..bara vara den jag är..
Tycker det har kostat mig nog med energi.. för att inte tala om vad det kostat mig i sociala bitar..
Sagda anhörig får vackert hålla sig undan och bättra på sitt tänkande och sluta med sina krav för jag lägger ner..


Kan bara be min vän om ursäkt om hon mot förmodan läser detta..

snart dags för nästa kapitel av resedagboken.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0