Lördag söndag...

ahhh hockey VM har börjat...
Finland började starkt.. gött..
Jo Sverige med.. bra inledning..

Mer relationstankar...
Satt o funderade på jobbet och inser att jag har fått fungera som ett syrgastält för en del tjejers egon..
En bra att ha kille när det har passat dem..
Drar inte alla över en kam här utan det finns en hel del fina vänner som gett tillbaka med..

Varför har jag varit med på det då?
enkelt.. en vilja att träffa en tjej som vill ha hela mig.. jo jag har sagt det innan med..
Ett mått av självdistans är på sin plats här..  med andra ord jag har varit en del desperat med för att jag inte gillar ensamheten i för stora doser..

Men eftersom mina sår så lättvindigt har kunnat rivas upp av personer som behöver lite ego boost.. så är läkning ensam bästa boten..
För helt klart.. det finns tjejer jag missat chanser med.. men det finns även tjejer som valt att mista mig med..

ett exempel på dumma beslut..  inför lumpen (inryckning augusti 1988).. tänkte satsa 110 %
Vad gjorde jag? Jo gjorde slut med en tjej som var hur fin och  go som helst i slutet av våren.... skulle fokusera mig inför lumpen.. o träffar en tjej en månad innan lumpen..  Ibland tar man beslut som inte är så smarta onekligen..

Alltså.. kan inte förvänta mig att träffa någon.. ska inte försöka slänga det jag har att komma med till höger o vänster..om man ger bort gratis kan man inte begära eller förvänta sig nåt sen..  det värsta är väl min egen stolthet.. när man känner sig ratad och inte får en ärlig chans..
då svider mitt ego en hel del men det är o andra sidan något jag borde lära mig av..
Finns gott om tjejer som bara vill leka.. men även fina tjejer som inte upptäckt mig..
Samt några som jag kanske borde ha tagit chansen med men fegat..

Men.. en seriös vettig tjej kan ju hantera det hela på rätt sätt för den delen när jag har tur och möta en det vill säga.. tids nog.


Helgen har mest bestått av arbete .. mkt arbete..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0