The return... eder hjälte träder in igen

Hej bloggen .. så är jag tillbaka igen.

Ja det har gått ett halvår sen sist..
Det brukar sägas att tiden går fort när man har roligt..
Kan upplysa om att det gör lönen med trots att det är mkt månad kvar på lönen än..

Vad har hänt sen sist?
En hel del..
Delar nog upp redovisningen i etapper..
Kan iaf fresta med saker som :
Resdagbok från sydafrika..
Icke existerande kärlek ...
funderingar och annat..  just wait and see..

Har precis avslutat dagens pass.. började 5 imorse..
strax dags för tvättstuga.. man får boka in där man bara kan..
Passar på att stöda undan lite mellan maskinerna med tror jag..
blir inte klar med så mkt men får ta lite i taget pga det där elaka dammet..

Konstaterar att våren verkar vara här och nästa helg är det påsk igen.. ah  den där tiden på året..
när alla bilfrälsta hittar till stan.. och jag jobbar eftermiddag kväll ..
nääääe ..hade velat vara ledig o gå o drömma om bilar jag med..
vi har ju en kanon mässa i påsk som vanligt..

Kan ju börja lite med lägesuppdatering...

jag fick mitt pris som sagt.. inte långt därefter fick jag brev från kronofogden om att de vill mäta ut på min lön..
de frågade givetvis också ifall jag hade utmätbara tillgångar..
.. och det var med nöd och näppe jag fick behålla min "nyare" bil jag tvingades inhandla efter krocken. 
Förblev Saab trogen..en vit 9000 CSE 1993 årsmodell.
Lite pill och fixa med den har det varit och jag ska fixa till några saker i vår om jag bara får råd..

Ja jag lever verkligen ett underbart liv.. har mina barn  och en del fina vänner men inget att leva på i princip.. jaja.. jag vet det finns de som har det värre.. men det ger fan inte mig mat på bordet..

Min ekonomi gick  åt fanders efter skilsmässan och jag blev snyggt utmanövrerad att bära lånet ensam.. det gick bra att leva på min inkomst när det var den enda inkomst som fanns i början.. men  men.. sen när det var dags att avpolletera mig då var det "dina gamla lån" .. mm överspelad så det heter duga..
Sedan var man nästintill utbränd efter allt slit ..dubbla jobb för att klara hushållets ekonomi osv.. och.. ja..  så gick det åt skogen ..ena räkningen efter den andra gick inte att betala.. och det lades på hög... försökte plugga med för att få ett vettigare jobb.. och ska läsa klart med... snart hoppas jag orka ta igen några poäng iaf..
Men ekonomin var hela tiden ett orosmoment och jag kraschade helt enkelt in i väggen till slut, finns en gräns för vad man orkar ensam.....
Försökte jobba lite o plugga.. det gick inte bra något av det tillslut..
Fogden tar nämnligen inte hänsyn till underhåll..csn eller banklån .. så gissa vad som hamnar sen hos fogden när jag inte kan betala direkt...  jaaa du gissade rätt.. visst har vi ett underbart system.. hade jag varit en storföretagare så hade jag sluppit undan.. men en vanlig kille som jag ska fan pinas..

Ja det låter bittert men jag är arg på dem... finge jag lite mer i garantibelopp vore det inte mer än rätt...

När jag ser att trots allt min fackavgift.. vääänta lite... nej nej ....fel    
min A-kasse avgift höjdes..
Tack Moderaterna..ni vet hur man sparkar på folk som ligger..
Hyran gick upp .. P-avgift gick upp...
De minimala marginalerna for all världens väg..
sitter och undrar e de värt att jobba när man inte får leva på sin lön eller?

Jag kanske också vill kunna bjuda ut någon, gå ut eller gå på bio eller.. ja det där som andra får göra..de som  nu har någon.

Har lärt mig en sak om mig själv iaf det senaste halvåret..

Jag är en obotlig romantiker och "hjälpare i nöden.. o bra att ha kille" ..

Får lätt kontakt med tjejer som har bekymmer eller bearbetar gammalt..
Blir en vän som de gärna pratar med och tröstas av..

Jo jag är en bra analytiker och lyssnare..
samt jag behåller förtroenden..
så nej jag svarar inte på frågor om vad de gjort eller berättat..

Inget fel i det i  och för sig.. men de tar iaf någon annan sen när det är dags för mer roliga saker o rajtan tajtan..
Hur vore det om någon tog hela kittet..
Kanske också jag har behov ..men de kan jag glömma??
En kompis sa att tjer vill ha "roliga ytliga killar.."
så jag e väl trist och djup då.. grattis.. ska jag köpa en till nitlott eller? :P

Något positivt är iaf en ny bekantskap.. en kompis att göra några saker med.. inte bara sitta hemma..


Näe ... läser vad jag skrivit... tvi katten ...usch jag vill inte vara negativ, för det är inte jag.. inte mitt normala jag.. Jag är en positiv filur innerst inne.. vilket de som verkligen känner mig vet.. men tunga problem är betungande.. Kanske är det vårkänslor utan någon att rikta mot som frustrerar med.. trots allt det vore ju kul att få känna sig iaf lite attraktiv nån gång *skrattar*

ska skriva mer sen.. om det blir idag eller senare det återstår att se...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0