Mitt i natten.. hockey... schlager *(NOT)

Jo.. sitter här natten mot söndag..
Tankarna far som flipperkulor i mitt huvud..

Jag är väldigt trött..men kan inte somna.. försökt flera gånger men kunde inte somna..

Det finns en massa saker jag funderat på eller reagerat på sista tiden.. kanske att skriva av mig är ett sätt att tackla problemet..

Ja.. vad vet jag..

Nåja vi kör så ser vi?
Eller ... du får läsa *ler*

Hockey.. sverige föll ihop som ett korthus mot Canada.. inte en sportslig.. hade aldrig trott det..
Nu måste de fälla den ryska björnen..inget snack om saken.. bronset ska till sverige..

Finland lyckas kämpa ner ryssarna och ta sig till final.. där väntar Canada.. ingen lätt uppgift.. men ja jag hoppas innerligt att de tar guldet hem till finland..
Senast det begav sig döptes min dotter.. samma dag..
Har fortfarande matchen på VHS :)
Den dagen har dubbla fina betydelser för mig..

Lyssnar på
Human League - Dont you want me
80-tals nostalgi..

eurovision song contest har avgjorts..
snacka om att totalt förstöra en tävling..
Finland har gjort en kanoninsats..
Allt var upplagt för en suverän show.

Säga vad man vill, vad hjälper det när en massa skit skickas fram att uppträda..
jag tänker inte skräda orden vad jag anser om vinnarbidraget.. för i mina ögon suger den..och det känns inte ens skönt..
Jag anade oråd redan vid semifinalen.. när kanonbra musik som schweiz till exempel blir utröstat till förmån för en massa öststats-skräp..
Sedan.. vad skickar de..

antingen stollar i helsjuka kostymer ..eller formulär 1b i fördoms handboken.. lättklädda plastiga tuttar i kjolar så korta att det inte bara är benen som behöver rakas ifall man ska gå klädd så..

Ryssland hade det nummer av de i toppen som var mest värdig sin placering..
Helt uppenbart röstades det inte på låtar utan på olje och gasleveranser..
Sen kan man ju ifrågasätta röstningssystemet där folk ska ringa och rösta..
sköna pengar för EBU med..
Men det är inte svårt att räkna ut att resultatet inte blir speciellt rättvist mot musiken när det kompisröstas hellre till grannarna än ses till musiken.. kan ju undra om alla utlandsboende från vissa länder fått mobiler med kontantkort hemskickade och en låts nummer på en lapp..

Nej.. kvaliteten på semi och final lämnar en besviken känsla och.. en väldigt dålig smak i munnen..
De kan lika gärna lägga ner Schalger EM om det ska se ut som i år..
Tack finland för ert tappra försök.. presentation.. kringarrangemang.. allt utom uppträdandena.. kanon..
men.. jag ifrågasätter verkligen en del artister.. vad tusan trodde de att de höll på med.. för sjunga, det kunde de fan inte..
Höjdpunkten var paradoxalt nog i en av mellanakterna..
Apocalyptica..
Helt suveränt och högklassigt..
Kombinationen av klassiska intrument och tung skön musik.. oemotståndligt..

Musik ja..
just nu..
Bob Marley and the Wailers - could you be loved
Behöver man säga mer?

Ok.. Hockey? ..avklarat såhärlångt..
Schlager.. vill jag bara glömma..

Blir lite mer i nästa inlägg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0