Tisdag kväll med foten inlindad och lite old news

så kikar jag in igen
oj.. det var några dagar sen sist.

Jo jag har jobbat en hel del sen sist.
Torsdag kväll var intressant och olycklig.
Jag stukade min fot när jag skulle iväg och ordna en sak.
Stöp som ett träd i backen och det gjorde ont som tusan..
Vad gjorde jag? fixade ärendet.. åkte till jobbet.. ligger nära för att fråga råd och kolla om de hade bandage för foten..
Jobbade fredag, lördag och söndag med foten..
Naturligtvis var det gas och bromsfoten med:(
Söndag kväll skulle jag hämta tvätt från tvättstugan..
Halkade till igen och det gjorde såpass ont att jag kände att jag behövde vila min fot.. stanna hemma måndag..
Fick samtal från jobbet.. FÖRSTADAGSINTYG!!
mmmm jag har bara haltat fram i flera dagar..
Men haft oflyt..inte fått läkartid vare sig igår eller idag..måste få tid imorgon..

Men visst man blir ju lite stött.. fattar iofs att de vill ha intyg eftersom min hälsa har ju varit dålig..men va tusan min chef kan ju byta.. hon kan få köra med min stukade fot så får vi se hur hon gillar det hela..

Jag läste i förra veckan i Metro om de fega jävlarna på en buss i sthlm som lät ett gäng idioter misshandla en man i över 8 minuter.. över 100 sparkar och slag!!

Klipper in text från nätupplagan igen för att sen kunna kommentera.

Metro 070521

Tumult efter tillsägelse om att släcka cigaretten

MISSHANDELSDOM. Här på bilderna intill misshandlas en 49-årig man av fem unga män som sparkar och slår honom över 100 gånger under åtta minuter. Upprinnelsen till bråket: en tillsägelse om att släcka en cigarett.

Tack vare en filmsekvens från en mobiltelefon kunde tingsrätten nyligen fälla flera personer, mot sitt nekande, för den brutala misshandeln i SL-bussen.
? Jag förstår fortfarande inte varför jag inte fick fler frakturer och skador, säger 49-åringen som i dag är delvis förlamad.

Den fällande domen för misshandeln bottnar i en händelse i juni förra året på en SL-buss mellan Årsta och Västerhaninge.
Paret var på väg hem från Årsta havsbad mot Västerhaninge. 49-åringens sambo vädjade till en ung kvinna att sluta röka men fick då ett knytnävsslag som svar, varpå hennes man lade sig i bråket. Videofilmen från den äldre mannens mobiltelefon visar att fler personer var delaktiga i misshandeln men åklagaren valde att begränsa sig.

Totalt tre personer fälldes för misshandel. En 17-årig pojkvän till den cigarettrökande unga kvinnan var mest drivande i misshandeln men klarade sig undan med ungdomstjänst på grund av sin låga ålder. Övriga fick villkorligt. Den unga kvinnan som rökte har nyligen överklagat sin villkorliga dom till hovrätten.
? Efter händelsen åker vi inte kollektivt längre. Möjligen gör vi det när SL sätter in kameror i alla bussar, säger den 49-årige mannen.




Ok Dags att tänka till lite.

Först..vad fan höll foket i bussen på med???
Enligt bilderna var det inte direkt tomt...
Hur jäkla passiva och fega kan man vara?

Att killen ens börjar slåss när någon är vettig nog att säga åt hans flickvän att sluta röka INNE i en buss..hur jävla dumknullad i huvudet kan man vara???
Skulle han gett någon en smäll är det hans idiot till flickvän som utsätter alla i bussen för direkt livsfara.
Det kallas för allmänfarlig vårdslöshet.
Vilket hon borde ha fått ett straff för.. Ett strängt straff.
Att hon ens har fräckheten att överklaga???
Hon är inte värd ett skit i mina ögon.

Killen får ett mildare straff pga sin ålder????
Så om han har misshandlat denne man så att han är delvis förlamad.. så är hans förlamning lite mindre grov eftersom killen som var mest aktiv var så ung?
Jag tycker att straff som pga misshandel, våldtäkt, dråp eller mord..
ska vara lika stränga oavsett ålder..
Ingen jävla åldersrabatter..

Om en person dör så är man knappast mindre död för att ens baneman var "ung" ????

Dessa hulliganer och korkade ungdomar utan någon som helst aktining eller respekt för andras liv och hälsa borde få stränga straff..


Något som fått mig att tänka vidare på dagens kriminalvård och bestraffningar..
Ett sorgligt faktum är att det nästan är offren som förnedras och utsätts för övergrepp för att de kräver sin rätt och vill att rättvisa domar ska dömas..
Offren bestraffas och förnedras av advokater som ser det mer som ett spel att få sina klient fri.. för lagen är ett spel..inte en verkligeht.. undrar om de tänkte likadant om deras egna anhöriga drabbats.. Nämndemän som blundar för det uppenbara i grovheten i många brott..

En sak jag verkligen skulle vilja se..
Är att Rattfyllon, Misshandelsdömda..
sådana som begått våldsbrott...
Fick som del av sitt straff att se vad personer som de ställer till med..
Att de tvingades assistera på sjukhus, på akutmottagningar under typiska storhelger
Under en längre tid.. så att de får möta offer för samma våld de utsatt andra för..
Inte för att jag vet ifall de skulle kunna lära sig eller ta till sig men om så bara en lär sig något så är det värt.
Någon slags samhällstjänst som ingen advokat kunde lyckas mygla loss dem från..

Jo jag har skrivit mer dikter igen...
Du hittar dem på samma ställe som vanligt..

Länk åt dig:
http://www.poeter.se/
Sök på Nikolai Jungsin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0