Juli hett som attan men skönt

Jaha så är vi i slutet av juli redan.
Tiden går fort när man har mycket att göra.
Vad nytt? Tja man upptäcker saker i samhället som man häpnar över.

Läste I Jönköpingsposten att polisen INTE får jaga fartsyndare för att de kan skadas, fartsyndarna alltså.
Snart får väl inte polisen bära vapen för någon kan bli skadad ifall de används..
Kör de i 200 km/h får de skylla sig själva ifall de inte stannar.
Detta samhälle gör allt i sin makt för skydda dem som bryter mot lagen samtidigt som de som är hederliga och drabbade straffas.
Det är hög tid att BETEENDE och inte HASTIGHET beivras, det är ren lathet att sätta upp fartkameror och sen säga att problemet är löst. Det är det INTE.

Häromdagen, för vilken gång i ordningen, vet jag inte, mötte jag några mentala stolpskott som promt måste köra som galningar och köra på bakhjulet mitt i trafiken bland andra trafikanter. Helt ok på arena eller cirkus.. men fan inte när de kan skada andra.
Jag är orolig för vad som ska hända ifall de tappar kontrollen och deras cross drar in i en mötande bil eller mejar någon gående.  Läste om en kille som vurpade just efter att ha lekt på det viset.. kan i all ärlighet säga.. tycker inte ett skit synd om han, han visste vad han höll på med.
Jag vet att det finns ett gäng som bor/ håller till i Tokarp, ett bostadsområde i jönköping, iaf möter jag dem ofta när de far ut därifrån.
Har försökt påpeka för någon av dem att de kan väl vara lite mer försiktiga men har bara fått glåpord och barnsliga kommentarer till svar.
Det man får höra är att man bryr sig för mycket.. jag tror mer problemet är att så få ens bryr sig alls och resten bara är ögontjänare.
Vi har ett par sträckor där trafiken ska vara reglerad  så att det ska vara ingen OBEHÖRIG genomfarts trafik som exempel mellan Dalvik och Hisingsängen , Ljungarum till Eurostop samt Långgatan i huskvarna.
Vad är det för ide med att ha skyltat genomfart förbjudet när sen de boende (ett helt gäng i Hisingsängen som exempel) ändå bryter mot det? Visst jag blir irriterad, och nej jag är inte polis. Men vad fan, polisen får ju inte göra något iaf i detta land. Påpekar man att de gör fel beter sig de väldigt barnsligt med personliga påhopp.

Jag tycker de ska ta bort förbuden, sen kan de som bor där köra fritt.. och resten av det folk som vill med, då kan de sen klaga bäst de vill ifall deras hus/radhus går ner i värde. Eller vad de nu anför som skäl. När de ändå inte har vett att efterleva det som betts om behöver de inte det. Jag kan inte hjälpa att jag känner en viss irritation när någon som BORDE kunna läsa vad som står på skyltar och veta vad trafikskyltar betyder, det krävs för ett svenskt körkort vad jag vet iaf,  uppenbart kör mot  det rådande förbudet.

Jag är nog rätt ensam om att tycka att det är fel antagligen.
men så tycker jag iaf.

Det är uppenbart att folk i vår stad, kan inte uttala mig om resten av landet, verkligen ser trafikvett och folkvett som en buffé där de tar de bitar som passar dem men inte de som är mindre angenäma.
Som yrkesförare känner jag ett tungt ansvar för mina passagerares säkerhet och välbefinnande. Att sen se folk med vett och vilje bryta mot så enkla trafikregler av ren slapphet, det är irriterande. Fast jag borde inte bry mig, för det gör inte kommun, polis eller någon annan än jag.. eller jo, en man skrev i JP om folk som körde just på det viset i Huskvarna på Långgatan.

Det är hett ute, något som jag som gillar värme inte klagar på. Däremot är det inte så skoj när en del av våra bussar har dålig luftkonditionering.
Har sökt ett annat jobb nyligen, det är inte så lätt att hitta IT-jobb i stan som man kan ha en chans att söka.
Men iaf.. har fått visa upp mig.. håll tummarna för att jag får det.

tror det får räcka för ikväll iaf.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0