Hundan vilken resa...

Jag har gjort en otrolig resa i slutet av Maj..
 Blev ombedd av en arbetskamrat att hjälpa han lite med att hitta lämpliga hundutställningar i finland så att han kunde tävla med sin hund. Sagt och gjort, vi hittade ett bra tillfälle och några veckor sedan så blev det av.
Jag fick följa med som eventuell tolk och som guide i Helsingfors vilket jag gärna gjorde.

Vi åkte båt Sthlm - Helsinki tur och retur, bil hemifrån och med på resan i finland.
Det var flera år sen jag varit i finland sist och det var en blandad känsla av nytt och gammalt, mycket igenkännande.
Själva tävlingen var på söndagen men för att vara ute i tid for vi över på fredagen redan och var framme på lördagen.
Vi hann se oss om och acklimatisera oss som det så fint heter. Hitta var tävlingen hölls, checka in på hotellet och jag fick visa lite av sådant jag ansåg var värt att visa och även besöka barndomskvarter, tog ett gäng bilder att ha som minnen.
Tävlingen gick kanon och hans hund vann sin klass och är nu Nordisk champion. Både han och hans dotter var jätteglada, resan blev ju lyckad, hade varit lite tråkigt att resa så långt och inte vinna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0